Friday, February 15, 2008

Kelemahan BN di mata rakyat

Apakah kelemahan BN di mata rakyat yang perlu diperjelaskan agar rakyat tidak tertipu berkali-kali lagi.

1.Ramai wakil rakyat cuma menjenguk rakyat ketika dicalonkan sahaja..perhati betul-betul
2.Calon BN hanya berdamping rakyat ketika mula-mula jadi YB.
3.YB BN baru sepenggal dua , banglo besar..Zakaria Derus Adun Pel Klang
4.Peruntukan besar untuk Parlimen dan Adun ..tapi kawasan tak jaga..
5.Tiada program untuk rakyat..banyak program untuk parti mereka.
6.YB BN bila menang berlagak ..bila kalah muka sepuluh sen.
7.YB BN nak minta tolong , setakat hangpa rakyat biasa tak dapat la..
8.YB BN ni sibuk memanjang , sebab apa..
9.YB BN bila dah menang masing-masing nak cari projek..
10. Ye lah nak tampung nak belanja kroni..sahabat dia..keluarga dia..
11.YB BN memang nak jumpa jangan harap..
12.YB BN ni sengaja buat sibuk..lagi lah rakyat susah nak jumpa..
13.Rakyat ni kalau jenguk pun dah kira lembut hati..
14.Tapi YB BN ni tak da hati perut langsung ..
15.Memang rakyat patut ajar mereka..
16.Projek BN besar-besar , tapi yang sampai kepada rakyat tak sampai pun 1%..
17.Sebabnya YB BN belanja diluar negara..
18.Adake YB BN beli goreng pisang..beli nasi lemak..pernah nampak ke..
19.Yang nampak tu dah expired..takde kuasa..sapa pun tak mau jumpa..
20.Kira Tun Mahathir ramai lagi mau jumpa..kira boleh tahanle..
21.Rakyat cuma jadi raja 13 hari ni je..masa kempen lepah tu..rakyat kena dera la..
22.Minyak dunia pun naik..takkan BN tak naik..
23.Tambahan BN ni jenis belanja boros ..bilion-blion projek..
24.Sana bilion , sini billion , utara , selatan , timur , barat semua bilion..
25.5 tahun lagi indeks kemiskinan masih tang tu..apa guna itu bilion-bilion..
26.Rakyat jangan tertipu lagi..
27.Masa untuk perubahan...
28.Undi anda menyelamatkan negara bangkrap..

No comments:

There was an error in this gadget