Thursday, March 12, 2009

Cerita Ketua Pemuda UMNO Bahagian..

Ada seorang kawan menghubungi untuk sesuatu hal lain. Akhirnya terkeluarlah cerita politik ..saya kalau boleh nak elakkan tapi mulut ni kalau berjumpa orang politik maka soalan politiklah yang akan keluar..
Saya bertanya " Mengapa tak bubarkan DUN sahaja ? " Mereka menjawab " Dah Sultan lantik Zambry.."..jadi Nizar automatik kena letak jawatan..semudah itu jawapan mereka..
Saya saja mencungkil.." Bukanke Nizar hanya boleh turun 3 cara , letak jawatan sukarela , DUN bubar , Dun undi tak percaya..".
Jawab kawan Ketua Pemuda .." Inilah yang depa dok bagitau..inilah yang mereka cakap ..pembangkang ni.." Aku diam aje nak tengok sejauh mana hebatnya dia..
Ketua Pemuda cakap.." Kalau aku MB..dah aku halau Nizar tu dari rumah cepat-cepat..kereta aku rampas..ini tidak dibiorkan aje..nampak macam kita salah.." Aku cuma ngangguk aje..
Aku cungkil lagi.."Katanye kita ni kuat Melayunye..ngape..PPSMI yang kita buat..banyak anak orang kampong teraniaya..apa kata kita kuatkan BI dengan cara lebih hebat tapi BM tetap nombor satu..macam dulu.."..
Ketua Pemuda dan kawannya..diam aje..
Kawannya mencelah.." Kamu ni cakap macam pembangkang ..tak boleh ni.." ..
Aku pun ada hal lain nak ambil anak tuisyen jadi aku beredar dulu..

SEMEMANGNYA AKU DAH JADI PEMBANGKANG..TAPI DEPA MASIH KEKALKAN NAMA AKU..
NAK BUAT MACAMMANA..MESYUARAT DAH BERTAHUN AKU TAK GI..YURAN TAH SIAPA YANG BAYOR..AKU PUN TAK TAHU..TAPI PAS MEMANG SUKARELA AKU BAYOR YURANNYE...

No comments:

There was an error in this gadget