Tuesday, December 22, 2009

Dengar Cerita ...Ada Yang Runtuh...di Trengganu...Bestari...

Malaysia , negara yang terkenal dengan runtuh....dinding runtuh...di Perak.., jambatan runtuh juga di Perak , bangunan runtuh di Perak juga , stadium runtuh..di Trengganu ,
durian runtuh...ketika jualan penghujung tahun...banyak yang runtuh..tapi rakyat Malaysia ni kira bersopan -santun...atas kesantunan itulah habih dikorjekan oleh orang-orang atas....pemimpin politik le...ketuanan Melayulah...ketuanan Islam Melayu konon...tapi bila bertindak lebih daripada Amerika atau Zionis..fikirlah rakyatku sampai bila?
sampai semuanya dah tergadai...ini kesilapan kita memilih pemimpin korup...bila pemimpin korup maka ...anak buah pun ikut korup jugak...sebab depa cakap...bos lagi banyak makan...aku sikit je...kalau aku kena ...bos pun akan kena jugak....
Politik sebanarnya memberi ruang buat rakyat menentukan tindak tanduk pemerintah...maka ayuh ramai-ramai kita ubah...tunggu PRU13 nanti kita pukui habih...baru lega sikit...banyak lagi korje lepah tu...kakitangan kerajaan pun kena basuh jugak...yelah pemikiran depa masih takat lama...masih sayang kat Be End...yang atas je...yang bawah dah tau...tau tak peeee.........

No comments:

National Geographic POD