Monday, February 22, 2010

Pelaburan FDI Merosot Sebab Kes Liwat 2?

Husni mungkin marah jugak sebab kes liwat ini menyebabkan kemasukan FDI ke Malaysia sudah merosot. Kritikan ahli parlimen Australia pula harus dilihat sebagai teguran jiran agar Malysia terus relevan dalam peta perdagangan antarabangsa. Husni menyalahkan Anwar dan Pembangkang namun disudut hatinya beliau menyalahkan Najib , bosnya kerana membawa kes liwat fitnah ini yang macam kartun memperbodohkan sistem kehakiman .Memang sudah nampak tembelangnya dan harubirunya cara mereka nak mengena Anwar apatah lagi orang luar.
Sebenarnya FDI kita banyak merosot akibat kesilapan kita sendiri mengurus negara. Apabila kita memperbesarkan isu penggunaan nama Allah ...sahaja berapa bilion sudah keluar...timbul pula kes Nizar..lagi bilion keluar...ini satu lagi kes Anwar...berbilion akan keluar....
Masyarakat antarabangsa sudah melihat bahawa Malaysia bukanlah negara yang selamat buat pelaburan mereka.Cuba tuan-tuan fikir...Tuan-tuan adalah dapat duit pampasan RM100,000 dan ada sahabat tuan offer pelaburan baik..dan tuan tahu pulak dia ni ada kes rumahtangga ...bila pulak ada dua...tiga..ada pulak kes polis pecah amanah...mahu tuan bagi wang RM100,000 kat mamat ni...sampai kiamat aku pun tak mahu...begitulah ceritanya Malaysia ini bolehlah dipanggil Bolehland...Perak dah dapat dah DarulKartun...Munhyiddin dan rakan-rakan mungkin sikit masa lagiu hangpa dok kat kerusi pembangkang la...kalau tak nak lagu tu...hangpa kena cantas la...siapa lagi.....itupun kalau ade berani...

1 comment:

Anonymous said...

Saya fikir lain pulak. Katalah Malaysia melobi pelabor utk datang ke Malaysia, diberi kemudahan, katalah, tanah percuma selama 30 tahun, pilih di mana-mana sahaja dalam Malaysia. Sebelum pelabor masuk, tentu depa akan fikir terpaksa buat surat perjanjian di mahkamah. Beranikah mereka pegang perjanjian ini kerana mahkamah kita tidak bebas. Index rasuah pula tinggi. Apakah mereka berani melabor dalam suasana tersebut. Fikir sendiri. Otak Kampung.

National Geographic POD