Wednesday, March 3, 2010

Keluar Masuk Parti Kerana Habuan?

Memang itulah lumrah hidup penuh dugaan dan cabaran..bila lekeh kita dikata parti Islam tak tahu meniaga..asyik lungkup je...jadi kalu macam mereka majulah kiranya..keluar masuk parti kerana tak dilantik CEO ke...apa ke...itu memanglah perkara yang ramai orang mengetahui...Malaysia pulak banyak pantang dan larangnye..pelbagai peraturan..mesti ada pengarah Melayu lah...dan lain-lain lagi...maka banyaklah lantikan itu semuanya lantikan politik...kira kalau hang pas adele sikit-sikit ijazah kira bolehlah jadi pengarah dok diam-diam dapat puluhan ribu...itulah sebabnya ramai Melayu tak pandai berniaga sampai kini...dapat peluang goyang kaki...yang betul-betul tulah adela jugak taikoon Melayu yang memang kerja kuat...itu tak dinafikan.
Ramai juga kalangan manusia ni asyik mengekor je pemimpin tu ...biasale...nanti bila bagi lantikan pengarah memang dia sorang yang pulun...orang lain tak merasale..ini semua budaya UMNO dari dulu lagi...orang PAS takkan merasa pun..orang PAS ni memang ramai yang ikhlas...itu yang aku pun tabik sama orang PAS...kalau boleh PKR ni kalau rase orangnya tak boleh pergi janganlah letak malaun jugak ...alamat jadi macam Zahrain tu...Jamaluddin tu..Osman Jailu...semuanyalah tu...banyak dasar kerajaan kebanyakannya mengenakan syarat macam-macam namun ianya tidak membantu menaikkan taraf hidup orang Melayu keseluruhannya...
Apabila mereka semua ini yang keluar PKR maka mudahlah Anwar untuk membersihkan parti daripada manusia yang bertopengkan perjuangan rakyat..bijak mereka ade jugak bodohnya...mungkin pada mereka mereka bijak dapat puluhan ribu ranggit tapi...maruah perjuangan mereka kemana? Hangpa ingat lagi Ezam...? Dulu pernah jugak aku dengar ceramahnye...skrng...boleh blah....

1 comment:

Anonymous said...

nak kena pecat anwar utk bersihkan parti,,
kalu tak...gebang je lebeyyy thambi...

There was an error in this gadget