Thursday, May 6, 2010

Pemimpin Malaysia Ego....



Banyak kali ppemimpin kita silap membuat percaturan dalam politik mereka sehinggakan mengakibatkan kesan yang berat ke atas negara seluruhnya. Terbaru apabila bersungguh-sungguh untuk mengenakan Anwar , maka seluruh jentera ditumpukan mengolah agar Anwar meringkuk dalam penjara. Permimpin kita lupa , bahawa kita negara berdaulat mempunyai undang-undang dan juga berada dalam peraturan antarabangsa. Tuduhan liwat ke 2 keatas Anwar amat pincang dan longgar , tidak ada bukti kukuh , tiada penembusan klinikal , semuanya telah dilaporkan oleh Pakar-pakar perubatan.
Namun apabila iblis dan ego menguasai diri , maka tindakan kita melebihi luar batasan.Kita berpolitik bukanlah sehingga jangkaan ini , amat melampau dan ini memalukan generasi akan datang melihat akibat kuasa fitnah berleluasa. Buat pemimpin sedarilah , belum terlambat buat anda untuk mengendurkan keadaan , mengundur anda , Najib bukanlah bermakna kalah perjuangan politik. Berpolitiklah secara baik sesuai dengan kita berugama Islam yang tidak membenarkan fitnah itu. Wahai PM , Dao Najib belum terlambat untuk anda gugurkan tindakan melampau ini. Masih ada ruang untuk memperbaiki. Kalaulah tindakan buruk ini diteruskan , sejarah akan terpahat anda sebagai pemimpin tidak bermaruah.
Gunakanlah strategi politik lain yang lebih matang dan beradab sesuai dengan slogan 1Malaysia yang anda warwarkan. Fitnah terhadap Dato Anwar janganlah diteruskan , ingatlah ketika fitnah berleluasa maka balaNya pasti tiba. Insaflah sebelum terlambat. Permainan ini tidak menguntungkan saudara. Islam mengajar jika tidak ada bukti yang kukuh gugurkanlah kes. Tentang palitan kapas mengandungi air mani sesiapapun boleh membuatnya...
cerita di sini

No comments:

National Geographic POD