Thursday, June 3, 2010

Hutang Luar Negara Lebih Kurang 362 bilion ( 2009 ) maka Tebus Dengan 2 Blok Minyak 320 bilion...?

Ini aku pakai teori otak aku la. Aku dengar cerita hutang negara lebih kurang 360 bilion ( 2009 )maka ikut matematik mudah 2 blok minyak yang diberi pada Brunei tu kira minta tunailah kat Brunei kira-kira 320 bilion . Maka hutang kita cuma tinggal 40 bilion saja.
Gomen ni nak potong subsidi kat rakyat...tapi subsidi pada IPP , pengeluar tenaga elektrik diberi 20 bilion setahun ...dah la kaya syarikat besar tu bagi pulak subsidi...memaNG YANG kAYA DIDAHULUKAN YANGmiskin ..kerajaan sekarang buat gempaq je tentang subsidi tu...mereka yang bocorkan kewangan rakyat puLAK yang kena dendanya...mana boleh macamtu...2 blok minyak yang Pak Lah dan kabinet beri pada Brunei tu...ingat tak da nilai ka? Sekurang-kurangnya kalu kita lego dengan nilainya maka hutang negara menyusut tinggal 40 bilion sahaja.

moralnya:

KALAU PAYAH NAK PERINTAH BAGI PADA PAKATAN RAKYAT...ANWAR BOLEH BUAT...

No comments:

There was an error in this gadget