Thursday, October 7, 2010

Dekat Pilhanraya...Banyaklah Drama Bersiri...?

Semakin dekat menghampiri pilihanraya tak kiralah kecil ke...besar ke...banyaklah drama dan aksi-aksi pelik dan ajaib muncul bak cendawan. Nak kata tak dibayar pun susah..nak kata dibayarpun tak nampak. Kita kenalah berfikir secara betul dan benar serta berpandukan rasa hati kecil kita.
Mungkinkah ada benarnya? Tetapi mengapa pulak adegan drama baru si Rahimi ini tidak dari awal ketika sudah keluar dari kem Anwar? Mengapa baru sekarang? Mungkin ada tawaran menarik , tambahan pulak ekonomi sekarang ni memang gawat sungguh...Aku yang berniaga ni pun terasa jugak...bukan senang nak senang...bersengkang mata beb....
Cerita demo DAP pun menarik jugak , bila diteliti mereka tu bukan dari DAP pun , semuanya pakai upah...mereka ini ambik stail mat indon yang berdemo tu...dapatlah sekupang dua..roti canai...teh tarik satu...itu je untuk budak-budak tak da kerja ni...
Pada aku penyelewengan tu memang bermaharajalela tak kira siapa...Pakatan ataupun Be End...tetapi kalau Be End lagilah berhantu...kalau Pakatan buat silappun memang akan disiarkan ...contonya kes Beng Teok dulu tu...kira mereka kata ada hal pasal supply bendera yang nilainya 2...3...ribu...kalau Be End ....bilion-bilionlah ...itupun kena korek dalam-dalam baru dapat...
Jadi buat masa ini selagi tiada yang sempurna kira fatwa aku korang semua sokonglah Pakatan tak kira parti apa pun...Be End buat masa ni tak boleh harap lagi...kita lihat adegan seterusnya...

No comments:

There was an error in this gadget